Bomen aangepakt
Cees van der Togt2019-05-23T17:25:33+02:00Helaas moet er een boom worden verwijderd ten behoeve van de zonnepanelen. De boom naast de vierkante hal, ter hoogte van baan 1, geeft teveel schaduw op het dak.
Helaas moet er een boom worden verwijderd ten behoeve van de zonnepanelen. De boom naast de vierkante hal, ter hoogte van baan 1, geeft teveel schaduw op het dak.
De nieuwe lichtarmaturen zullen in nog nader aan te geven weken in juli worden geplaatst in de beide tennishallen. Nader bericht over de exacte data hierover volgt. Huurders van binnenbanen zullen hierover direct worden geïnformeerd.
De administratie meldt ons dat slechts enkele winterbanen voor het komend seizoen niet zijn gecontinueerd. Deze zijn heel vlot door nieuwe huurders ingevuld. De interesse voor de binnenbanen blijft onverminderd groot! Maar, indien u nog interesse heeft...
Sinds enkele weken is in de bomen tegenover de dienstwoning van Herman Mus een asielzoekerscentrum ingericht voor de vleermuizen. Deze kastjes moeten tijdelijk de vleermuizen opvangen die wonen en woonden in het te slopen kantoor aan Startbaan tegenover ons park. Het is bedoeling dat er op deze locatie een (sport)hotel wordt gebouwd waar ook de vleermuizen te zijner tijd weer kunnen inchecken.
De oude vierkante tennishal zal de komende weken worden voorzien van nieuwe dakbedekking. In het onderhoudsplan was dit project pas over enkele jaren voorzien, maar we hebben het eerder in gang gezet omdat op dit dak een groot aantal zonnepanelen zullen worden geplaatst. Het werk zal in de week na Pasen worden uitgevoerd. Naar verwachting zal dit op het park nagenoeg geen overlast veroorzaken.
Tennis- en Biljartcentrum Startbaan is hard op weg het duurzaamste sportpark van Amstelveen te worden. Het grootste project om dit te bereiken is de plaatsing van maar liefst ruim 450 zonnepanelen op het dak van de oude vierkante hal. Dit zonnepark zal 150 Megawatt elektriciteit per jaar produceren, gelijk aan het verbruik van 75 huishoudens.
Afgelopen winter heeft een bouwcommissie zich gebogen over de opdracht die zij hebben meegekregen. Die opdracht gaat om vragen als: Kunnen de kantine en het terras zodanig worden ingericht dat er meer “contact” is met de tennisbanen?
Een dag van noeste arbeid heeft het terras voor de start van het tennisseizoen weer flink opgeknapt. Tafels gereinigd en gelakt, bloemetjes in de bakken, de tribune na de winter schoon gemaakt en alles geveegd. Namens alle gebruikers van het terras een woord van dank aan al die clubleden die hieraan onder leiding van het greenteam hebben bijgedragen. Niet alle deelnemers staan op de foto’s overigens.
Dat is wat we de laatste weken vaker hebben gehoord. De renovatie in de vorm van nieuw tegelwerk, nieuw sanitair en schilderwerk is vlak voor de start van het buitenseizoen opgeleverd. Het is erg mooi geworden, we horen veel complimenten. Voor de medewerkers van het Sportcafé die het schoonmaakwerk doen, spaart de huidige uitvering van de schoonmaak veel tijd.
Eerlijk zeggen! Die oude banken konden niet meer, toch? En lekker zaten ze ook niet. Het greenteam kwam met deze suggestie voor nieuwe banken. Kom gauw proefzitten...